Qui controla Internet?

Estar veient un partit per la tele, veure un espectular golàs, gravar-ho amb el mòbil i pujar-lo a Twitter. L’ús de les xarxes segueix evolucionant i alguns usuaris estan pujant gifs amb píndoles d’esdeveniments esportius. Una pràctica il·lícita (al no disposar de drets de distribució) que Twitter vol eradicar i avisa que eliminarà els comptes d’aquests usuaris.

La censura a la xarxa és un tema que s’ha tractat des de molts enfocaments. Internet és, en teoria, un sistema totalment descentralitzat perquè cada usuari pot crear el seu propi mitjà de comunicació i començar a explicar coses. Per aquest motiu la llibertat d’expressió sembla que sigui garantida.
El problema que hàgim passat d’un Internet en el qual cadascú teníem un espai web propi a un altre en què publiquem massivament en unes quantes Xarxes Socials és que aquestes tenen un control excessiu i poden exercir la censura o simplement eliminar comptes sense que hi hagi un judici de per mig.
Imagina’t que un dia encens la televisió i el govern ha eliminat Telecinco. Es parlaria d’un atac a la llibertat d’expressió i d’una falta de garanties democràtiques.

La veritat és que tota la nostra vida està en les Xarxes Socials. Les nostres fotografies i vídeos són creacions amb molt valor tant emocional com econòmic. Tot i que els usuaris no guanyen diners amb aquest contingut, Facebook, Youtube o Twitter basen tot el seu model de negoci en ell.

communitis-xarxes-socials-compartir
La utopia pot ser com Project Autonomous. Que cada un de nosaltres tinguéssim la nostra pròpia Web i des d’aquí ens seguiríem amb eines obertes (com la sindicació de Blocs). Però la veritat és que xarxes com Twitter, Facebook o YouTube ens permeten comunicar-nos fàcil i ràpidament amb formats molt divertits.

Els projectes Web en que he treballat i treballo, explico el valor que té el control del medi i del contingut, el missatge que transmeto al client és que la seva Web és el portal d’accés online al teu negoci, el seu comercial a Internet . És habitual que les empreses es plantegin també el Bloc, com l’eina que els permet sortir a Facebook o a Google.
Crear contingut en plataformes pròpies com blocs o fòrums és un actiu que s’ha de valorar més fins i tot que el nombre de fans o seguidors. Tot i que les xarxes siguin bàsiques per aconseguir lectors per aquest mateix article, la Web garanteix que la seva permanència en el temps depengui de nosaltres mateixos.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Free WordPress Themes, Free Android Games