Adopta un Community Manager

El Community Manager és el que gestiona les Xarxes Socials d’una marca. Això va ser el que vaig llegir la primera vegada que vaig voler apropar-me a aquest gremi. No mentien, però tampoc deien tota la veritat. La figura del Community Manager, a part de gestionar i dinamitzar a la Social Media, és un professional del màrqueting, analitza les dades de la teva marca online, crea campanyes adaptades i a més a més, pot ser també desenvolupador de Pàgines Web.

Perquè un Community Manager tingui èxit, l’ideal és que tingui al costat diferents professionals que li donin suport en una mateixa estratègia, el que podriem anomenar com un equip. Però com que la realitat en la majoria de les empreses és una altra, un Community Manager que vulgui treballar i tenir èxit en aquest sector a dia d’avui necessita saber una mica de tot.

community-manager-girona-communitis

Gestionar les xarxes socials:

És el treball propi del Community Manager, per això el nom de Gestor de Comunitats en línia. Compartir el contingut de manera que el públic objectiu interactuï amb ell i aconseguir una bona imatge de marca. El professional ha de conèixer a fons les xarxes socials i saber utilitzar grans comunitats.

 

Posicionament SEO:

Saber posicionar el contingut és imprescindible perquè un projecte Web pugui funcionar. Cada vegada s’exigeix més en les ofertes de treball relacionades amb el Màrqueting Online.

 

Analítica Web:

Si no puc analitzar el tràfic de la Web o bé els resultats amb les accions a les xarxes socials, com sé si està anant bé o malament? Els coneixements de l’Analítica Web són imprescindibles durant tota la campanya per poder realitzar modificacions que permetin que aconseguim els objectius proposats en la campanya.

 

Eines de Màrqueting Online:

Les funcionalitats que tenim com a professionals per part de les xarxes socials en ocasions no són suficients per poder realitzar una campanya com ens agradaria. Per això, és molt aconsellable el coneixement sobre pàgines web, aplicacions i serveis que permetin realitzar tasques que els serveis oficials no ofereixen. En definitiva, conèixer recursos suficients per no tenir problemes a l’hora de realitzar una campanya.

 

Adwords i FacebookAds:

He separat el SEM del SEO per parlar de publicitat directament. Google i Facebook són possiblement les pàgines web amb més visites diàries, i controlar el sistema d’anuncis que tenen per a les nostres campanyes és imprescindible. Són dos sistemes semblants que aconsegueixen atreure visites a canvi d’un preu. Si no sé utilitzar-lo probablement malgasti els diners. Les xarxes socials en ocasions no són suficients per poder realitzar una campanya com ens agradaria. Per això, és molt aconsellable el mateix coneixement que explicava en l’anterior punt (pàgines web, aplicacions i serveis que permetin realitzar tasques que els serveis oficials no ofereixen). En definitiva, conèixer recursos suficients per no tenir problemes a l’hora de realitzar una campanya.

 

No és sofisticació. La feina del Community Manager cada cop té més importància per la teva marca al món online. És una persona certificada, amb experiència i amb moltes idees al cap.

 

Edició Web i Disseny:

En les ofertes de treball relacionades amb el sector no solen sol·licitar que el Community Manager sigui també dissenyador web, encara que alguns ho fan. Però és important tenir coneixements d’HTML, CSS i PHP per poder fer SEO on page o per poder fer petits canvis a la web. Potser no és tan necessari a totes les ofertes, però sí que et pot resultar de molta utilitat com a complement. Una mica el mateix passa amb el disseny gràfic. Moltes empreses sol·liciten als Community Managers que sàpiguen utilitzar Photoshop, Ilustrator o Flash. Tenir coneixements per poder retallar una imatge, modificar-la o crear un banner és un altre punt a favor si et vols dedicar a aquest sector.

 

L’arbre del Community Management cada cop és més gran. Com a professional, s’han d’actualitzar els coneixements anualment.

 

Navegació avançada:

Que sàpigues gestionar pestanyes del navegador, que disposis d’aplicacions Web per la teva RSS, que t’hagis registrat tantes vegades que els nous registres els facis gairebé sense voler, que coneguis perfectament l’estructura de les pàgines, etc. Tot això ha ser de gran importància per la teva efectivitat com a professional en l’entorn web.

 

Professions de tota mena que es converteixen en eines per un Community Manager; que és, cada cop i més, l’home orquestra. Eines necessàries per poder entendre com funciona aquest món i poder començar a treballar de manera professional.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Free WordPress Themes, Free Android Games